Ekesute (Exte: Hair Extensions) – Shion Sono 2007

Yönetmen: Shion Sono
Senaryo: Shion Sono
Oyuncular: Chiaki Kuriyama, Megumi Satô, Tsugumi
Yapım Yılı: 2007
Ülke: Japonya


Konu: Yuko işini en az Sünger Bob kadar ciddiye alan bir kuaför çırağıdır. Ev arkadaşı Yuki ile birlikte konu komşu bu isim karışıklığına ne der aldırmadan aynı evde yaşarlar. Yuko’nun hayırsız ablası bir gece küçük kızı Mami’yi teyzesinin evine bırakarak pavyonlarda uzun süreli staj yapmaya gider. Ev ahalisi şimdi üç kişi olmuştur. Yuko bir yandan da kalfalık sınavlarına hazırlanmakta, gündüzleri kuaför salonunda faraşla saç süpürmekte, geceleri de evinde cansız mankenlerin peruklarını keserek pratik yapmaktadır.

Liman gümrüğündeki gümrük memurları rutin bir kontrol sırasında tıka basa insan saçıyla dolu bir konteyner bulurlar. Saç öbeğinin ortasında bir kadın cesedi de bulunur. Otopsi sırasında kadının iç organlarının, gözlerinin çıkarılmış olduğu görülür. Belli ki bu kadın organ mafyası tarafından organları için öldürülmüştür. Ancak kadının cesedinde açılan her yarıktan ilginç şekilde “saç” fışkırmaktadır.

Morg görevlisi Yamazaki kadının cesedini kaçırarak evine getirir. Yamazaki “saç” fetişisti, hasta ruhlu bir adamdır. Kadının cesedinin saçlarını keser, ancak cesedin saçları kesildikçe uzamakta, ağzından, gözlerinden bile saç fışkırmaktadır. Yamazaki cesedin saçlarını civardaki kuaförlere postiş, saç eki olarak satmaya karar verir. Bu arada Yuko’nun çalıştığı kuaföre de uğrayacaktır. Öldürülen kadının intikam peşindeki ruhu saçlarında yaşamaktadır. Postiş taktıran herkes saçlar tarafından öldürülür. Bakalım Yuko ve ahalisi postişlerin dehşetinden nasıl kurtulacaktır?

Shion Sono sevdiğim Japonlardan biri. 2001’deki Suicide Club‘ından beri severek takip ediyorum. Çok şahsına munhasır filmler yapıyor. Ekesute de yine çok ilginç, farklı, çarpıcı filmlerinden bir tanesi. 1993 yapımı Body Bags‘deki John Carpenter segmenti “Hair” filminden beri saçların dehşeti üzerine izlediğim ilk film. Oysa ki Japon korku sinemasında her zaman için “saçın” bilinçaltı bir ürkünçlük değeri var. Halka’nın Samara’sı, Garez’in hayaleti ve diğerleri: Neredeyse tüm j-horror türü örneklerinde o simsiyah, o sırma, o uzun saçlar dehşet ve korkunun görünen yüzünü oluştururlar. Bu filmde Shion Sono korku objesini bizzat saçın kendisi yapmış.

Cansız nesnelerin saldığı dehşet her zaman için akılda kalıcı kült filmlerin ortaya çıkmasına neden olur. Cansız mankenleri Tourist Trap‘te, oyuncakları Child’s Play veya Dolls’da, katil arabayı Christine’de, hatta katil araba lastiğini Rubber‘da, hatta ve hatta dalından yeni koparılmış katil domatesleri Attack of The Killer Tomatoes’da, katil kardanadamı Jack Frost’da, katil çöreği Gingerdead Man’de aklınıza getirin (bu liste daha uzaar gideer). Ekesute’deki katil postişler de bu kült zincire eklenen başka bir akılda kalıcı parça oluyor.

Ekesute’yi tema olarak tek bir sınıfa sokabilmek mümkün değil. Film, bir hayalet öyküsü ile (intikamcı ızdırap içindeki ruh) bir yaratık öyküsünün (öldüren saçlar) kesişimi üzerine kurulu.

Filmdeki bazı planların mükemmelliğinden de ayrıca bahsetmek isterim. Mami’nin annesi tarafından dolaba kapatıldığı, ve sonrasında saçların odadakilere saldırdığı sahne gerçekten bir harika.




Gokhan Toka
Gokhan Toka on FacebookGokhan Toka on InstagramGokhan Toka on LinkedinGokhan Toka on TwitterGokhan Toka on Youtube