Fantasma dell’Opera (Phantom of the Opera / Operadaki Hayalet) – Dario Argento 1998

Operadaki Hayalet
Yönetmen:Dario Argento
Senaryo:Dario Argento, Gérard Brach, Gaston Leroux (roman)
Oyuncular:Julian Sands, Asia Argento, Andrea Di Stefano, Istvan Bubik
Yapım Yılı: 1998
Ülke: İtalya, Macaristan
[ratings]


Konu: Sinemaya en çok uyarlanan eserlerden biri olan Operadaki Hayalet’in Argento yorumu. Paris, 1877. Ailesi tarafından istenmeyen bir çocuk, sepet içerisinde nehre bırakılır. Akıntıyla sürüklenen sepet, opera binasının altındaki kanalizasyon kanallarına ve tünellere sürüklenir. Burada fareler sepete ve içindeki bebeye sahip çıkarlar. Sonradan Operadaki Hayalet olarak nam salacak olan Julian Sands, fareler tarafından bu kanallarda büyütülür. Önceki yorumların ve romanın aksine bir ucube olmayıp dalyan gibi bir delikanlı olan Hayalet, ailesi olarak gördüğü farelere karşı yapılan haksızlıklar karşısında çıplak elleriyle insanları parçalayacak kadar iddalıdır. Buna karşılık hayaletin opera binasının havasından ve atık suyundan gelen ince bir ruhu da vardır. Operanın karanlık koridorlarının prensi gibi, kimselere görünmeden yıllarca dolanan Hayalet, Opera kariyerinin başlangıcında taze bir şarkıcı olan güzel Christine Daaé’nin kendisini görmesine izin verir. Hayalet ve Christine arasında bir aşk başlamıştır. Diğer yandan zengin bir aristokrat olan Baron Raoul De Chagny (Andrea Di Stefano) de Christine’e karşı ilgi duymaktadır. Başka bir yandan ise Paris Fare ve Haşere Kırım Ekibinin lideri Ignace’ın (Istvan Bubik) akılalmaz işgüzarlığı söz konusudur. Ignace, fareleri parçalayarak imha eden, belediyenin sokak süpürgeleri gibi bir makina ile opera binasının altındaki tünellerde dehşet saçmaktadır. Bunlar yetmezmiş gibi bazı serseriler Hayalet’in hazinelerinin peşindedir. Hayalet’in giderek daralan bu çember karşısındaki cinnet-i şinas reaksiyonu kanlı olacaktır. Bu filmin IMDB’de bu kadar düşük puanının ve en kötü Argento filmi gibi görünmesinin sizi yanıltmasına izin vermeyiniz. İyi bir bütçeyle çalışılmış, son derece iyi bir atmosfere sahip olan, atmosfer ve vizyon yaratma anlamında Argento’nun dehasını iyi biçimde ortaya koyan bir film. Bu öyküyü hayalgücü ile ünlü, atmosferbilimci Jean-Pierre Jeunet’ye verseniz sonuç “belki” bu olabilir. Filmin düşük puanı olması iki nedenle: Birincisi, Operadaki Hayalet konusunun ve dolayısıyla filmin, korkuyu ve açık şiddeti küçümseyen pop kitleler tarafından da tüketilmesi. İkincisi , bu filmde Argento’nun ilk defa komedi unsurlarını açık biçimde kullanması ve sadık izleyici kitlesi ile zıt düşmesi.


Gokhan Toka
Gokhan Toka on FacebookGokhan Toka on InstagramGokhan Toka on LinkedinGokhan Toka on TwitterGokhan Toka on Youtube