Shocker (Shocker: No More Mr. Nice Guy / Şok) – Wes Craven 1989

Shocker

Yönetmen:Wes Craven
Senaryo:Wes Craven
Oyuncular:Peter Berg, Mitch Pileggi, Camille Cooper, Michael Murphy, Ted Raimi, Sam Scarber
Yapım Yılı: 1989
Ülke: ABD
[ratings]


Konu: Shocker, konu olarak aslında Wes Craven’in Elm Sokağında Kabusuna paralel sularda seyreden bir film. Bu filmin benzer konu ve mantığa rağmen Elm Sokağında Kabus gibi ünlü olmamasının (örneğin hiç devamı çekilmedi) ve aynı biçimde kült olmasının bazı önemli nedenleri var. Önce konu: Jonathan Parker’ın (Peter Berg) hayatında, çok sevdiği kız arkadaşı ve iyi bir oyuncusu olduğu okul futbol takımı dışında başkaca önemli bir referans noktası yoktur. Parker bir gece rüyasında, ailesinin psikopat bir katil tarafından vahşi biçimde öldürüldüğünü görür. Dahası katil de onu görür ve aralarında, rüyadayken bir kavga yaşanır. Rüyasının gerçekliğinden etkilenen Parker ailesinin evlerine koştuğunda onların tam da rüyasında gördüğü gibi öldürülmüş olduklarını görür. Ailesinin hayatta kalan tek ferdi olan polis müfettişi babasına ailesini öldüren kişinin tarifini yapar ama tabi ki kimse Peter’a inanmaz. Ancak cinayetler devam etmektedir. Katili bir türlü bulamayan babası Peter’ı dinlemeye karar verir ve Peter polisleri Horace Pinker adlı TV tamircisine götürür. Horace Pinker gerçekten de katildir ve yakalanıp hapse atılır. Elektrikli sandalyede idam edilen Pinker, daha da güçlenmiş biçimde geri dönecektir. Çünkü Pinker, bir takım kara büyü uygulamaları ile TV üzerinden ve hatta elektrik akımı ile istediği yere gidebilmekte ve istediği vücudu ele geçirebilmektedir. Peter, Pinter’ı gerçek hayata getirmenin ve elektrikle bağlantısını kesmenin onu durdurmanın tek yolu olduğunu fark eder. Wes Craven, Shocker ile oldukça net bir medya eleştirisi sunuyordu. Filmin tonu kara komedi tonuydu, ancak komedi ve “kara” arasındaki mesafe oldukça genişti ve izleyenler bu genişlikten çok hoşlanmadılar. Katil figürü, Elm Sokağındaki gibi ikonik bir figür değildi; aksine oldukça sersem ve ahmaktı. Filmde çok aptalca (Pinker’ın içine girdiği herkesin bir ayağı sakat olan Pinker gibi ayağını sürümesi) ve akıllıca sahneler bir aradaydı. Oldukça düşük bütçeli bir yapımdı. Aşırı ve dağınık bir aksiyon şeması vardı. Bunlar ve bunlar gibi sebeplerle Shocker fazla tutulmadıysa da, yine de Craven’dan dikkate değer, diğer pop-corn filmlerine oranla kıyas kabul etmez derecede politik bir yapım. Özellikle elektriklerin kesildiği ve insanların evlerinden çıkıp yıldızlara baktıkları son sahnesini ve müziklerini seviyorum. Bir de bildiğim kadarıyla Wes Craven bu filmini şu sıralarda yeniden çekiyor.


Gokhan Toka
Gokhan Toka on FacebookGokhan Toka on InstagramGokhan Toka on LinkedinGokhan Toka on TwitterGokhan Toka on Youtube