The Dark (Karanlık) – John Fawcett 2005

The Dark

Yönetmen:John Fawcett
Senaryo:Simon Maginn (roman), Stephen Massicotte
Oyuncular:Maria Bello, Sean Bean, Maurice Roëves, Sophie Stuckey
Yapım Yılı: 2000
Ülke: ABD, İngiltere


Konu: Küçük kızı ile birlikte yola çıkıp, Galler ‘de kendi başına bir hayat süren eski kocasını ziyaret eden bir kadının, eski bir efsaneye dayanan ürkütücü söylentiler eşliğinde , bir gün kayaların üzerinden denizi izleyen küçük kızının kaybolması üzerine, onun yaşadığına inanarak arayışa başlamasını ve o andan itibaren bir kabusun tam ortasından o efsaneye dahil olmasını anlatır film.

Korku Filmleri Yorumu: Her ne kadar ortada dolaşan, son kullanma tarihi 7.gün olan bir kaset olmasa da, The Ring / Ringu filmini de andırmıyor değil film. Bu bir uzaktan benzerlik aslında, çok fazla ortak nokta olduğu söylenemez. Uzaktan benzerlik ararsanız, Silent Hill’ e de göz kırpabilirsiniz. Şimdi bu uzak teoriyi bir kenara bırakıp, kendi halindeki mütevazi filmimize bir göz atalım.Öncelikle, görselliğin bir korku sinemasına yakışır güzellikte olduğunu söyleyebilirim.Özellikle su altındaki kabusvari sahneler, gerçeklikten kopuşun ve gerçeğin birleştiği Kelt efsanesi sahneleri, geçmişe dönüş sahneleri, temanın bütünlüğü ile uyumlu. Senaristin izleyiciyi en çok şaşırttığı sahneler, efsanenin ürkütücülüğünden çok, rollerin kabullenmesi konusundaki hazımsızlık. Şöyle ki, anne çocuğunu çok sahiplenmiş ve onun için adeta çırpınırken, geçmişi hatırladığı anlarda kızının annesine olan nefrete yakın tavırları, babanın uzaklarda tek başına hayat kurmasına ve çocuğun babasız büyümesine rağmen kızın babasına olan aşırı bağlılığı, annenin çocuğu kaybolduğu anda yoğunlaşan paniği ve dehşetli arayışı, bu arada babanın soğukkanlı kabullenişi. Filmin ortalarına doğru bu rol karmaşası yüzünden şaşkına dönüyor izleyici.Bir de işin içine son derece ürkütücü bir Kelt efsanesi girince, gerilim tavan yapıyor. Film, muhteşem doğa görüntüleri yanındaki gerilimi ile birlikte, bir türlü nefes aldırmayan işleyişi, artık daha seçici olmaya başlayan biz korkuseverlere fazlasıyla hitab ediyor. Özellikle de anne-çocuk-kayboluş üçlemine aşina olan izleyici için, benzerlikleri göz ardı edildiği takdirde kendine has bir özgünlükte olması dahi muhtemel.

Son olarak, yakın dönem korku sinemasında gözden kaçan, ancak kaçırılmaması gereken bir seyirlik.

Melisa Aydın










Gokhan Toka
Gokhan Toka on FacebookGokhan Toka on InstagramGokhan Toka on LinkedinGokhan Toka on TwitterGokhan Toka on Youtube